Tuesday, April 24, 2007

9 filme bune si o capodopera

In lipsa altor idei pt. posturi cat de cat de calitate, iata o lista cu 9 filme pe care le-am vazut/revazut de curand si pe care le recomand oricarui cinefil, "casual movie watcher" sau pur si simplu amator de arta.
(filmele nu sunt in ordinea preferintei, just random...imi vine foarte greu sa imi aleg un all-time favourite, lista e mult mai lunga de-atat)

1) Ocean's eleven - pur si simplu bun. un film pe care il privesti cu placere, care se misca bine, se aude bine si se vede excelent.

2) Angels in America - miniserie. adaptare dupa o piesa de teatru. al pacino si meryl streep geniali. film excelent.

3) Nasul 2 - considerat de majoritatea "cunoscatorilor" ca fiind cea mai buna parte din film. imi face o placere nebuna sa-l revad doar pe el, fara partile 1 si 3. pentru ca il stiu pe de rost :)

4) Closer - 4 actori foarte buni si un film...care te atinge "in all the right places".

5) Before sunrise - Ethan Hawke si Julie Delpy intr-un film...dulce. pur si simplu.

6) Before sunset - Aceiasi 2 actori de mai sus in continuarea primului film. dulce-amarui. la fel de bun ca primul, poate chiar mai bun.

7) Crash - de departe cel mai bun film scos la hollywood in ultimii 5 ani. il recomand cu deosebita caldura oricui. true work of art.

8) Babel - am mai pus eu un post despre el. bun.

9) Occident - singurul film romanesc din lista si, dupa mine, unul din cele mai bune filme romanesti de dupa '89. must see.

In final, piesa de rezistenta, "Six feet under" (cunoscut in Romania drept "sub pamant srl", transmis la hbo). Toate cele 6 sezoane formeaza o poveste aparent banala, insa povestita intr-un mod genial. Personal, il consider cel mai bun serial pe care l-am vazut vreodata. Punct.

4 comments:

Anonymous said...

e chiar asa greu sa folosim doar cuvinte din limba romana....?

Anonymous said...

cautam recomandari pt o vizionare tarzie si am ajuns la site-ul tau. nu plec cu recomandare, caci am vazut filmele din lista, dar nu ma pot abtine a spune ca "babel" nu merita a fi urcat asa sus. inaritu a facut filme mai frumoase, iar acesta este doar ultima piesa dintr-o trilogie in care cred ca "21 grams", al doilea din serie, este cel mai reusit ca si tehnica si poveste. primul este "amores perros", microcosmos comparativ cu universul babelului, dar la fel de interesant. oricum, ti le recomand pe amandoua.

p.s: apreciez optiunea pt before-uri, frumoase filme

Anonymous said...

Nasul 2 sa fie cel mai bun??? acum sa fim seriosi, cel mai bun e de la distanta 1!! 2 merita doar pentru partile in care apare De Niro! nu vreau sa te iau la misto dar de mult The Godfather este considerat de marea majoritate a expertilor cel mai bun din trilogie!
Keep it real!!!

Anonymous said...

E mai interesant,e mai true sa vorbesti jumatate romana jumatate engleza.Asa cred unii.Snobism se numeste!